Zajęcia, których celem jest doświadczenie i budowanie w sobie spokoju niezależnego od okoliczności. Praktyka uważności pozwala się zrelaksować, zadbać o siebie i swoje potrzeby. To świecka forma medytacji stosowana jako metoda terapeutyczna: przynosi ulgę w stresie, trudnych emocjach (lęk, gniew, żal), pomaga lepiej znosić dyskomfort fizyczny i ból.

Podczas proponowanego cyklu dwóch warsztatów będziemy budować życzliwą i opartą na pewności relację z ciałem. Ciało jest miejscem, w którym przeżywamy życie. Zdrowe i witalne pozwala nam działać w świecie. Czasami boli, niedomaga, niekiedy chciałybyśmy, żeby inaczej wyglądało czy miało inne możliwości. Podczas warsztatów mindfulness uczymy się nawiązywać kontakt z ciałem w nowy sposób, zwracając na nie uwagę, rozluźniając je, doceniając to, co w nim mocne i zdrowe.

Poprzez ciało wpływamy bezpośrednio na psychikę. Podczas praktyk medytacyjnych uczymy się ugruntowywać: budujemy stabilność najpierw poprzez ciało, co przekłada się na większą stabilność emocjonalną. Ćwiczenia wykonywane w pozycji siedzącej lub leżącej przeplatamy bardzo łagodnym ruchem. Uspokajamy oddech, gruntujemy ciało, docieramy do spokoju w nas.

Cykl zajęć został pomyślany w taki sposób, by podczas pierwszego spotkania wykonać klasyczne praktyki uważności (jak skanowanie ciała, uważny ruch, skupienie na oddechu) i przekazać Uczestnikom instrukcje do pracy własnej, w domu. Podczas drugiego spotkania dzielimy się tym, co zaobserwowaliśmy (jeśli chcemy; zawsze możesz wybrać ciszę), a potem idziemy krok dalej w stronę bardziej życzliwego stosunku do siebie. Osobom chętnym zostaną przekazane krótkie nagrania do praktyki własnej.

Praktyka uważności jest bardzo prosta i mądra. Czerpie z tego, co już masz w sobie. Uważność jest naturalną umiejętnością ludzkiego umysłu. Wystarczy ją świadomie rozwijać. Zawsze odwołujemy się do chwili obecnej, do tego, z czym aktualnie się zmagasz. Nie musisz być w żadnym szczególnym stanie zdrowotnym, czy nastroju, by zacząć medytować. Możesz przyjść na zajęcia bez żadnego doświadczenia medytacyjnego. Skorzystają także osoby medytujące od lat. Zawsze zaczynamy ze świeżością, z przeświadczeniem, że nie wiesz, co się zdarzy. Zapraszam Cię na zajęcia z postawą otwartości i zaciekawienia.

Prowadząca: Dominika Bartmann, trener uważności i współczucia (mindfulness & compassion), certyfikowany nauczyciel Mindfulness Association, psycholog. W trening uważności włączam elementy treningów relaksacyjnych (Jacobsona, Schultza) oraz bioenergetyki Lowena. 

2 x 1,5 godziny – zajęcia (soboty)

+ pół godziny na możliwość konsultacji indywidualnych, gdyby ktoś miał taką potrzebę.

Zapisz się