Joseph Pilates jest autorem dwóch publikacji zatytułowanych YOUR HEALTH [Twoje zdrowie] oraz RETURN TO LIFE THROUGH CONTROLOGY [Powrót do życia dzięki kontrologii], co jasno określa główną ideę – prozdrowotna sprawność fizyczna. Jednak co najciekawsze w metodzie Pilatesa, nie skupiamy się na największych i najsilniejszych mięśniach powierzchownych, lecz na mięśniach głębokich – tych mniejszych i często bardzo niedocenianych. Mięśnie głębokie są bardzo istotne dla stabilizacji kręgosłupa oraz całej sylwetki. Silne, elastyczne mięśnie głębokie trzymają nasz szkielet, wpływają na poprawną, wyprostowaną sylwetkę oraz odpowiedni zakres ruchów w stawach. Są także odciążeniem dla mięśni zewnętrznych. Gdy mięśnie głębokie trzymają postawę, mięśnie zewnętrzne mogą się skupić na swojej funkcji, czyli na przemieszczaniu naszego ciała. Nie są już przeciążone podtrzymywaniem postawy. Metoda Pilatesa jest wspaniałym remedium na nasz współczesny, siedzący tryb życia, który dokucza coraz to młodszym pokoleniom.

Dla kogo?

Metoda Pilatesa jest doskonała:

  • dla osób w każdym wieku – zarówno dla młodych, jak i starszych
  • dla tych, którzy nigdy niczego nie ćwiczyli i ćwiczą regularnie
  • dla tych, którzy nie czują się dobrze na fitnessie, ani na siłowni, ale chcieliby poczuć się dobrze w swoim ciele
  • dla osób po urazach, kontuzjach, chorobach, operacjach
  • dla osób z nadwagą i niedowagą
  • dla osób aktywnych i sportowców, którzy szukają poprawienia osiąganych rezultatów i większej świadomości swojego ciała i ruchu

 

Od czego zacząć?

Nasze życie kształtuje suma małych kroków. Skoro jesteś tutaj, to znaczy, że ten pierwszy krok w poszukiwaniu lepszego ja już za Tobą. Nie jest ważne jak dużo czasu minęło od ostatniej aktywności fizycznej, jestem tu dla Ciebie, by pomóc Ci ruszyć z miejsca. Każdy z nas zaczynał od zera, ja także.

Na początek wybierz zajęcia zdrowy kręgosłup lub pilates mata, to podstawowe zajęcia grupowe, podczas których przyswajamy bazowe ćwiczenia i założenia treningu.

Możesz też wybrać jako pierwsze zajęcia indywidualne. Będę miała wówczas czas, by lepiej Cię poznać. Pokażę Ci jak poprawnie wykonywać ćwiczenia, sprawdzimy co przychodzi Ci z łatwością, a co wymaga uwagi. Jeśli chcesz wspólnie ustalimy cele i plan treningowy dostosowany do Twoich potrzeb i możliwości.

A jeśli masz tylko godzinę w tygodniu dla siebie, to polecam zacząć od zajęć stretching. To zajęcia, podczas których rozluźniamy mięśnie spięte codziennym trybem. Poczujesz ulgę i poznasz techniki relaksacji, które poprawią Twój komfort samopoczucia we własnym ciele. Będą doskonałym wstępem do dalszego rozwoju.

Pamiętaj, to Ty decydujesz o częstotliwości zajęć i zapisujesz się jednym kliknięciem w aplikacji. [buton do relacji Edyty o tym “jak zapisać się przez aplikację?

 

Jak przygotować się do zajęć?

Przygotuj wygodny, niekrępujący ruchów strój, w którym dobrze się czujesz. Nie potrzebujesz specjalnego obuwia sportowego, ćwiczymy bez butów. Daj sobie chwilę na poczucie przyjaznej atmosfery, bądź gotowy na kilka minut przed godziną rozpoczęcia zajęć. Wybierz swoje miejsce na sali, weź matę dostępną na wyposażeniu studia, jeśli nie masz swojej. Będziesz się czuł bardziej komfortowo podczas ćwiczeń, gdy posiłek zjesz najpóźniej na godzinę lub półtorej przed zajęciami. Zaczynamy!

 

Co dalej?

Wybierasz kolejne zajęcia z grafiku, z tego samego lub innego rodzaju. Każde z nich oferuje inny wachlarz możliwości, choć na każdym ćwiczymy całe ciało. Poznaj zajęcia MOTR/ARC, czyli zajęcia z małym sprzętem. Mimo, że brzmią egzotycznie są absolutnie dla każdego. Myślę, że przyjdzie również moment, gdy nie będziesz w stanie oprzeć się chęci poznania dużych maszyn, czyli Reformera, Chair i Barrel. Zapraszam wówczas na parę lekcji indywidualnych, by zapoznać się ze sprzętem. Gdy poznasz podstawy będziesz gotowy, by bezpiecznie dołączyć do zajęć w małych 3-4 osobowych grupach.

 

Kiedy zobaczę efekty?

Pierwsze efekty mam nadzieję, że odczujesz już po pierwszych zajęciach! Często słyszę, że moi klienci po zajęciach czują się wyżsi o kilka centymetrów i wychodzą bardziej wyprostowani, a co nie mniej dla mnie istotne – uśmiechnięci. A zgodnie z gwarancją Josepha Pilatesa, po 10 sesjach poczujesz różnicę, po 20 zobaczysz ją, a po 30 będziesz mieć nowe ciało.

Czy to oznacza, że będziesz mieć płaski brzuch? Niekoniecznie. Nie jest to celem naszego treningu, ale bywa skutkiem ubocznym. Ćwicząc mięśnie wewnętrzne Twoje ciało nabierze prawidłowej postawy. Spodziewaj się prostych, silnych pleców, mocnych pośladków, smukłych, sprężystych nóg, wypłaszczonego brzucha, który będzie efektem “zasznurowanego wewnętrznego gorsetu”.  Spodziewaj się, że polubisz i docenisz swoje ciało i sposób w jaki się poruszasz, że będziesz czerpać z jego sprawności prawdziwą przyjemność. Jeśli uprawiasz sport zauważysz, że zwiększył się zakres Twoich ruchów, że inaczej je wyprowadzasz. Możesz czerpać więcej satysfakcji z podejmowanej aktywności i poprawić rezultaty, wejść na wyższy poziom.

Odnajdź nas na

Zapisy online